miercuri, 2 ianuarie 2013

Păcate mici vs păcate mari

Niciodată nu am înţeles de ce oamenii simt nevoia să facă un clasament al păcatelor în păcate mari şi păcate mici.
De ce oare majoritatea oamenilor nu vor să înţeleagă faptul că plata păcatului (oricare ar fi acesta) este moartea şi că singura şansă de a scăpa de consecinţa lui este pocăinţa şi întoarcerea la Dumnezeu prin Domnul Isus Cristos?
În 31 decembrie 2012 am fost luminat în această privinţă în timp ce citeam din CS LEWIS- Surprins de bucurie.
Acolo am găsit răspunsul la această întrebare într-un paragraf care spunea ceva de genul : Lumea te poate duce în iad, dar un păcat mare te poate duce la puşcărie sau la situaţii în care să ai probleme în familie.
Astfel, oamenii clasifică minciuna şi bârfa ca păcate minore şi crima, furtul sau sodomia ca păcate mari.
De fapt, plata păcatului este moartea, indiferent dacă este vorba despre o minciună, curvie, furt, crimă etc. De ce oare refuzăm să înţelegem faptul că în faţa lui Dumnezeu nu există păcătoşi mici şi mari, ci toţi suntem păcătoşi? Oare nu spune Scriptura că”toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu”?
Partea bună a lucrurilor constă în faptul că deşi toţi ar trebui să plătim preţul suprem pentru vina noastră, a fost cineva care a plătit preţul în locul nostru. Domnul Cristos a ales să îşi dea viaţa pentru noi, indiferent dacă am spart sau nu casa cuiva, indiferent dacă am dat sau nu în cap la oameni, ci pur şi simplu dacă acceptăm acest har de a fi salvaţi.
Fie ca în acest an cât mai mulţi dintre prietenii mei să înţeleagă faptul că :
Nu există păcate mici şi mari şi că singura cale de salvare de la plata păcatului este Domnul Isus Cristos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu